Konfirmation 2025

Skal du konfirmeres?

Konfirmation betyder bekræftelse. Når du bliver konfirmeret, bekræfter Gud det løfte, der blev givet, da du blev døbt, nemlig at Gud altid vil være ved din side. Og når du vælger at blive konfirmeret, bekræfter du samtidig, at du fortsat gerne vil følges med ham.

Konfirmationsdagen er en stor dag, hvor du vil få opmærksomhed både i kirken og ved festen derhjemme.

For at blive konfirmeret skal du modtage konfirmationsundervisning. Timotheuskirken underviser kun konfirmander, når de går i 8. klasse. Så hvis du skal starte i 8. klasse efter sommerferien kan du følge konfirmationsundervisningen, når den starter i september, og du kan blive konfirmeret i foråret 2025.

Undervisningen

Undervisningen foregår på tre mindre hold, der samles til ét stort hold en gang om måneden. Vi har endnu lavet undervisningsplanen, men vi ved allerede nu, at når holdene samles, vil det på udvalgte tirsdags aftener fra kl. 19 og  lørdage fra 10-15.

I skal inden sommerferien vælge hvilket hold I vil på, men bare rolig, der kommer en mail ud med mere information om holdene, sammen med en undervisningsplan.

Konfirmand i Timotheuskirken

I Timotheuskirken glæder vi os altid til september, når det nye kuld konfirmander starter, for så fyldes kirken med endnu mere liv og glade dage.

Vi håber at se dig på holdet

Sammen skal vi forsøge at blive klogere på kristendommen, og vi skal overveje hvad de gamle fortællinger fra bibelen kan betyde for os der lever i en helt anden verden med f.eks. sociale medier.

Det plejer der at komme en masse gode samtaler ud af - og en masse sjov.

Så hvis du er interesseret i at reflektere over dig selv og den verden du lever i, og deltage i samtalen om livets store spørgsmål, så meld dig til konfirmandundervisningen i Timotheuskirken.

Vi glæder os til at se dig

Hilsen Jesper, Trine, og Regitze

Alt det praktiske

Tilmeldingen foregår her.  (klik på linket, og der åbner en ny side)

Der er plads til 18 konfirmander ved hver konfirmation, og konfirmationsdatoerne bliver fordelt efter først til mølle princippet ved tilmeldingen.

Konfirmationsdage i 2025:

Torsdag d. 29. maj 2025 kl. 10.30 (Kristi himmelfarts dag) (optaget)

Torsdag d. 29. maj 2025 kl. 13.00 (Kristi himmelfarts dag) (optaget)

Lørdag d. 31. maj 2025 kl. 10.30 (optaget)

Lørdag d. 31. maj 2025 kl. 13.00 (optaget)

Søndag d. 1. juni 2025 kl. 10.30